Unesta uneen - Musiikkipäivien päätöskonsertti. Maksullinen.

Joroisten Musiikkipäivien päätöskonsertti

Joroisten kirkko

Tervetuloa Musiikkipäivien päätöskonserttiin!

UNESTA UNEEN
EPPU NUOTIO, kertoja
PANU SAVOLAINEN, vibrafoni ja marimba
MIKKO ANTILA, vibrafoni ja marimba
OLLI VIRTANEN, vibrafoni ja marimba

Klo 17:00 Joroisten kirkko Pieksämäentie 1, Joroinen

Unesta uneen on aikuisten iltasatu, tuutulaulu väsyneille vanhemmille, työn ja elämän uuvuttamille, jatkuvasti painajaisia näkeville, huonoille ja hyville nukahtajille. Tämä on konsertti yöeläjille ja unta kaipaaville, niille, jotka kokevat elävänsä unessa ja heille, jotka eivät jaksaisi herätä. Unesta uneen on konsertti heille, jotka eivät koskaan muista uniaan ja heille, joille unet avaavat tietä alitajuntaan.

Unesta uneen -konsertin unenomaiseen äänimaailmaan johdattelee Panu Savolaisen vibrafoneista ja marimbasta koostuva kolmihenkinen yhtye. Vanhojen tuttujen unilaulujen, Tuiki tuiki tähtönen, Sininen uni, Brahmsin kehtolaulu lisäksi konsertin ohjelmassa kuullaan uusia, tätä varten sävellettyjä ja sovitettuja kappaleita sekä mm. herätyskelloa, haukottelua ja kuorsausta.

Eppu Nuotio toimii konsertin kertojana, tekstit ovat runoja unesta, katkelmia unista, kokemuksia unitutkimuksesta, unettomuudesta, nukahtamisen hetkestä, yöunista, päiväunista, hyvän unen reseptejä, unia ja niiden tulkintoja. Ja tietenkin konsertissa kuullaan myös iltasatu.

Kirjailija Eppu Nuotion laajaan tuotantoon kuuluu yli yhdeksänkymmenen kirjan lisäksi näytelmiä, kuunnelmia, musikaaleja, librettoja ja tv-ohjelmia, minkä lisäksi hän kirjoittanut että toiminut kertojana orkestereille eri puolilla Suomea yli kahdenkymmenen vuoden ajan. Hänen yhteistyökumppaneitaan ovat olleet Tapiola Sinfonietta, Tampere Filharmonia, Turun Filharmoninen orkesteri, Kuopion, Joensuun, Porin, Lappeenrannan kaupunginorkesterit sekä useat kamariorkesterit. Nuotio on vieraillut kirjoittamiensa tarinoiden kertojana Musiikkia Ruovesi -festivaaleilla, Helsingin Juhlaviikoilla ja Rauma Festivossa sekä Suomen 100 -juhlavuoden kunniaksi myös yhdeksässä saksalaiskaupungissa Berliinistä Düsseldorfiin.

Vibrafonisti Panu Savolainen tunnetaan monipuolisena ja ilmaisuvoimaisena muusikkona, säveltäjänä ja yhtyeenjohtajana niin jazzin, klassisen kuin muunkin akustisen musiikin parissa. Suomalaisen musiikkimaailman tietoisuuteen hän nousi vuonna 2009 perustetun Herd-trionsa sekä erityisesti Herdin ja laulaja Aili Ikosen yhteisen Jazzbasilli-projektin myötä. Seitsemän omaa albumia julkaissutta Savolaista on omien yhtyeidensä ohella nähty ja kuultu mm. JPP-kansanmusiikkiyhtyeen, Helsingin kaupunginorkesterin, Kymi Sinfoniettan, Oulu Sinfonian ja Sinfonia Lahden solistina sekä Vuokko Hovatta Kolmisin -yhtyeen jäsenenä.

Konsertti pidetään Joroisten kirkossa. Ovet avataan klo 16. Kirkossa on käytössä paikkakartta, josta voi varata paikan joko yksittäin numeroidulta tai numeroimattomalta alueelta. Numeroimattomalta alueelta istumapaikka valitaan ennen konserttia vapaasti.

Joroisten Musiikkipäivien päätöskonsertti Linkki avautuu uudessa välilehdessä