Hengellinen pohdiskelu

Ihminen on hengellinen olento, jonka hyvinvoinnin edellytyksenä on suhde Jumalaan. Hengellistä pohdiskelua voi toteuttaa monella eri tavalla.

Paras ja eräässä mielessä ainoa hengellisen elämän lähde on Jeesus Kristus. Seurakunnan yhteinen jumalanpalvelus on hyväksi havaittu keino olla yhteydessä häneen. Se toteutuu yhteisen rukouksen, Raamatun sanoman kuulemisen ja ehtoollisen kautta.

Tällä sivulla on linkkejä, joissa kerrotaan enemmän jumalanpalveluksesta ja rukouksesta. Kotisivujemme kohdan Tapahtumat alta löydät muitakin tilaisuuksia, jotka ruokkivat hengellistä elämää.

Rukoilla voi toki yksinkin, kotona tai vaikkapa luonnossa. Pitemmän päälle pelkkä yksinäinen rukous voi näivettyä. Siksi on olemassa seurakunta, jossa erilaiset ihmiset tukevat toisiaan ”Jumalan kasvojen edessä”.

Halutessasi voit ottaa yhteyttä myös seurakunnan työntekijöihin keskustellaksesi uskon kysymyksistä.

HiljentyminenLinkki avautuu uudessa välilehdessä on Jumalan puoleen kääntymistä. Se voi olla yhdessä rukoilemista jumalanpalveluksessa, hiljaista rukousta metsän siimeksessä tai vaikkapa hartauden kuuntelemista nettisivuilta.