päiväkerhossa

Mitä päiväkerho on?

Päiväkerhotyö on kirkon kasteopetusta, jonka tavoitteena on lapsen kokonaisvaltaisen kasvun tukeminen. Kun pieni lapsi kastetaan, sitoutuu seurakunta yhdessä perheen ja kummien kanssa huolehtimaan hänen kristillisestä kasvatuksestaan. Tätä kasvatusta, kasteopetusta, on myös päiväkerhotoiminta. Päiväkerhossa lapsi saa kasvaa seurakunnan yhteydessä niin, että hänen kokonaiskehityksensä otetaan huomioon. Päiväkerho on olemassa lasta ja hänen kasvuaan varten.

Mitä päiväkerhossa tehdään?

Päiväkerhotoiminta pitää sisällään monenmoista hauskaa puuhaa ja yhdessäoloa. On laulua ja leikkiä, luovaa toimintaa, askartelua ja satuhetkiä. On myös mahdollisuus tutustua Raamatun kertomuksiin, sekä hiljentyä ja saada hoitoa uskonelämälleen. On kerhokavereita, joiden kanssa opetellaan toimintaa ryhmän jäsenenä, yhtenä muista ja samalla ainutlaatuisena ja tärkeänä.

Kuka pääsee päiväkerhoon?

Päiväkerhotoimintaan Joroisten seurakunnassa lapsi pääsee mukaan 2- vuotta täytettyään.

PÄIVÄKERHOT SYKSY 2023

Kirkonkylä keskiviikkoisin klo 9-12.00
Kuvansi torstaisin klo 9-11.30

Vapaita kerhopaikkoja voi kysellä Kirkonkylälle Nina-Erikalta ja Kuvansiin Tertulta