Joroisten omat kirkkosukat

Joroisten kirkkosukat kutsuvat katsomaan omaa kirkkoa sisältä.

Joroisten kirkkosukat

Syyskuussa 2023 syntyi idea, voisiko Joroisten kirkollakin olla omat kirkkosukat. Riikka-Piikan naiset tarttuivat tuumasta toimeen, tutkivat kirkon kuvioita ja värejä, suunnittelivat ja pohtivat. Tästä prosessista syntyi Joroisten omat kirkkosukat.

Joroisten kirkkosukat kuljettavat meidät kotikirkon sisälle. Värimaailma ja kuviointi ovat kirkon sisustuksesta tuttuja. Neljään suuntaan aukeavat ikkunat välittävät viestiä kirkon tehtävästä olla avoinna kaikkialle ja kaikkeen maailmaan.

Joroisten kirkkosukat liittyvät valtakunnalliseen kirkkosukkien verkostoon. Yhä useammalla seurakunnalla on omat kirkkosukat. Mahtavaa, että nyt on myös meillä!

Joroisten kirkkosukkien ohje on vapaasti ladattavissa Joroisten seurakunnan kotisivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Ohjetta voi noutaa myös tulosteena kirkkoherranvirastosta ja Riikka-Piikasta. Riikka-Piikasta on ostettavissa myös lankapaketteja.

2024-03-24 11:30:00.0