Seurakuntavaalien vaalikuva

Joroisten seurakunnan seurakuntavaalien 2022 tulokset

Seurakuntavaalien tulokset Joroisten seurakunnan osalta julkaistaan tässä ääntenlaskun valmistuttua.

Seurakuntavaalien äänestyspäivä

Seurakuntavaalien varsinainen äänestyspäivä on 20.11.2022. Joroisissa äänestetään seurakuntatalolla (Joroistentie 3) klo 11-20.

Tullessasi äänestämään ota mukaan henkilöllisyystodistus. Seurakunta tarjoaa äänestäjille vaalikahvit.

Seurakuntavaaleissa valitaan seurakunnan luottamushenkilöt seuraavalle nelivuotiskaudelle.

Luottamushenkilöt päättävät esimerkiksi:

*Seurakunnan kirkollisveroprosentista, talousarvioista ja monista muista talousasioista
*Rakennushankkeista
*Avustuksista
*Monista työntekijävalinnoista ja uusista viroista
*Seurakunnan toiminnan painotuksista
*Seurakunnan tilojen käytöstä

Tärkeät päivämäärät

Ehdokasasettelu päättyy 15.9.2022
Mikäli et ole kirkon jäsen mutta ehdokkuus seurakuntavaaleissa kiinnostaa, liity kirkkoon ajoissa. Ehdokkaaksi voi asettua konfirmoitu kirkon jäsen, joka on seurakunnan jäsen viimeistään 15.9.2022 ja täyttää 18 vuotta viimeistään 20.11.2022.

Ennakkoäänestys 8.–12.11.2022
Ennakkoon voi äänestää kaikissa ennakkoäänestyspaikoissa. Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan!

Varsinainen äänestyspäivä 20.11.2022
Vaalipäivänä voit äänestää vain oman seurakuntasi äänestyspaikassa. Äänestysaikaa on klo 11.00–20.00

Sinustako seurakuntapäättäjä? info