Joroisten omat kirkkosukat

Joroisten kirkkosukat kutsuvat katsomaan omaa kirkkoa sisältä.

Nykyinen kirkkomme, järjestyksessään kolmas, valmistui vuonna 1793. Ulkoa kirkko on keltainen. Kirkkosukkien pääväri on kuitenkin siniharmaa, sama väri, joka löytyy kirkon sisäosien elementeistä. Nämä kirkkosukat kutsuvat sisälle kirkkoon.

Kirkkosukkien kuvioinnissa löytyvät kirkosta tutut elementit: alttarikaiteen neliöt ja kuoriosan pilarit. Sukkien neljä ikkunaa muistuttavat Joroisten kirkon neljään ilmansuuntaan avautuvista ikkunoista. Ne ovat vahva viesti siitä, kuinka kirkon tehtävä on aina ollut viedä viestiä Jumalan rakkaudesta kaikkialle maailmaan. Kirkon tehtävä on olla avoinna kaikille ja kaikkialle.

Joroisten kirkkosukat ovat joroislaisen käsityöpuodin Riikka-Piikan naisten suunnittelemat. Sukat on suunniteltu eritaitoisille neulojille neulottaviksi ja kaikille käytettäviksi. Ohje on vapaasti tulostettavissa seurakunnan kotisivuilta. Riikka-Piikan porukan toiveena on, että jokainen neuloja voi jakaa ja lahjoittaa iloa eteenpäin kirkkosukkien tai hyväntekeväisyyden nimissä. Näin rakennetaan parempaa maailmaa yhteiseksi hyväksi.

Palmusunnuntaina 2024
Anu Ylitolonen
Kirkkoherra
Joroisten seurakunta

Joroisten kirkkosukkien ohje

Joroisten kirkkosukkien ohje on vapaasti ladattavissa tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Ohjetta voi noutaa myös tulosteena kirkkoherranvirastosta ja Riikka-Piikasta. Riikka-Piikasta on ostettavissa myös lankapaketteja.

Joroisten kirkkosukat